Antingen lämnar de mig eller så lämnar jag dem

Jag hittade någon slags utväg. En utväg. Någonting som tar mig här ifrån. Får bort mig från dessa blöta gator.
En utväg från alla ansikten jag inte vill möta klockan ett en fredagskväll efter allt för många öl. En utväg från alla ansikten jag ser egentligen.
Jag hittade någon slags utväg från kylan, både från dig och höstens vindar. Av alla minnen som inte går att radera, trots alla hundratals försök.
Jag hittade någon slags utväg från isiga vägar och hjärtan fyllda av is. Själar som inte får leva och människor som har svårt att andas.
Jag hittade någon slags utväg. En utväg. Någonting som tar mig här ifrån. Långt långt bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0